Managementul calității

Conducerea Universității „Dimitrie Cantemir” din Târgu Mureș are responsabilitatea de a urmări și asigura implementarea politicii privind calitatea, ca parte esențială a angajamentului față de excelență academică și dezvoltare instituțională.
Autoritatea și responsabilitatea pentru coordonarea, implementarea și menținerea sistemului de management al calității sunt delegate Prorectorului pentru Managementul Calității și Proiecte, asigurând astfel o gestionare eficientă și orientată spre rezultate.
Prin reprezentantul conducerii pentru sistemul de management al calității, UDCTGM se asigură că prevederile Manualului Calității și ale tuturor documentelor asociate sunt comunicate, înțelese și aplicate de întregul personal academic și administrativ.
Conducerea la cel mai înalt nivel garantează că politica și obiectivele privind calitatea sunt accesibile și disponibile atât pentru toți angajații universității, cât și pentru public, la cerere, consolidând astfel transparența și responsabilitatea instituțională.

Prorector Managementul Calității și Proiecte,
Conf. univ. dr. Sorina-Mihaela Bălan

 

 

Legea învățământului superior nr. 199/2023;
• Hotărâri ale Guvernului privind aprobarea Nomenclatorului domeniilor și al specializărilor/programelor de studii universitare și a structurii instituțiilor de învățământ superior, în vigoare, pe ani universitari;
• Metodologia de evaluare externă a calităţii educaţiei în învăţământul superior (aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 962/2024);
• Carta Universității „Dimitrie Cantemir” din Târgu Mureș;
• SR EN ISO 9000:2015 Sisteme de management al calității – principii fundamentale si vocabular;
• SR EN ISO 9001:2015 Sisteme de management al calității – Cerințe;
• SR EN ISO 19011:2018 Ghid pentru auditarea sistemelor de management.

01. CARTA UNIVERSITĂȚII „Dimitrie Cantemir” din Târgu Mureș (pdf.) ↵

02. Codul de etică și deontologie profesională  (pdf.) ↵

03. Structura organizatorică a UDC  (pdf.) ↵

04. Regulamentul Senatului Universitar al UDC  (pdf.) ↵

05. Regulament privind modul de acordare a prelungirii de activitate a cadrelor didactice pensionat  (pdf.) ↵

06. Regulament electoral  (pdf.) ↵

07. Regulamentul de funcționare a Comisiei de Etică Universitară  (pdf.) ↵

08. Regulamentul de organizare și funcționare a Facultății de Drept  (pdf.) ↵

09. Regulamentul privind acordarea de burse studenților din cadrul Universității  (pdf.) ↵

10. Metodologia pentru organizarea și funcționare CCOC  (pdf.) ↵

11. Metodologie de organizare a referendumului universitar la nivelul UDC – desemnare rector  (pdf.) ↵

12. Regulament privind organizarea și funcționarea bibliotecii Serafim Duicu  (pdf.) ↵

13. Metodologie proprie privind organizarea și desfășurarea examenului de promovare în cariera didactică  (pdf.) ↵

14. Regulamentul de organizare și funcționare a Facultății de Științe Economice  (pdf.) ↵

15. Regulament privind regimul actelor de studii  (pdf.) ↵

16. Regulament de desfășurare a practicii de specialitate  (pdf.) ↵

17. Regulamentul Consiliului Consultativ  (pdf.) ↵

18. Regulamentul privind organizarea, atribuțiunile și funcționarea Celulei de Urgență  (pdf.) ↵

19. Regulament privind recunoaşterea studiilor efectuate în instituţii de învățământ superior din străinătate prin burse non ERASMUS  (pdf.) ↵

21. Regulamentul de organizare și funcționare a Facultății de Psihologie  (pdf.) ↵

22. Regulament privind recrutarea și angajarea personalului administrativ  (pdf.) ↵

23. Codul drepturilor și obligațiilor studentului  (pdf.) ↵

24. Regulamentul didactic și de activitate profesională a studenților _licență și master  (pdf.) ↵

25. Regulament privind admiterea în ciclurile universitare de licență și masterat  (pdf.) ↵

26. Regulamentul de organizare și funcționare a Facultății de Geografie  (pdf.) ↵

27. Regulamentul de aplicare a sistemului europen de acumulare și transfer de credite de studii (ECTS)  (pdf.) ↵

28. Regulament de organizare și funcționare a Facultății de Medicină (pdf.) ↵

29. Regulament al programului de voluntariat „Voluntar la UDC”  (pdf.) ↵

30. Regulamentul privind modul de susținere instituțională activităților studențești  (pdf.) ↵

31. Codul de organizare al calității  (pdf.) ↵

33. Regulament privind inițierea, aprobarea și evaluarea periodică a programelor de studiu  (pdf.) ↵

34. Regulament de funcționare și organizare a Compartimentului proiecte  (pdf.) ↵

36. Regulamentul privind organizarea și funcționarea Comisiei pentru evaluarea și asigurarea calității  (pdf.) ↵

37. Regulament pentru acordarea titlurilor și distincțiilor onorifice  (pdf.) ↵

38. Metodologia privind evaluarea anuală a cadrelor didactice   (pdf.) ↵
38.1. Fișă de evaluare anuală a performanțelor profesionale  (pdf.) ↵
38.2. Date centralizatoare la nivel de facultate – evaluarea anuală cadre didactice  (pdf.) ↵
38.3. Fișă de evaluare de către șeful ierarhic  (pdf.) ↵
38.4. Fișă de evaluare colegială  (pdf.) ↵
38.5. Criterii și termeni utilizați în evaluarea  activității cadrelor didactice și de cercetare  (pdf.) ↵

39. Metodologia stimulării a studenților cu rezultate profesionale excepționale și de sprijinire a studenților cu rezultate slabe  (pdf.) ↵

40. Regulament de organizare și funcționare a Comisiei de evaluare şi asigurare a calităţii serviciilor administrative  (pdf.) ↵

42. Metodologie privind organizarea și desfășurarea activităților didactice în regim sincron  (pdf.) ↵

43. Regulamentul privind asigurarea drepturilor persoanelor cu dizabilități în cadrul UDC  (pdf.) ↵

44. Metodologia privind evaluarea anuală a cadrelor didactice de către studenți  (pdf.) ↵

45. Metodologie pentru ocuparea posturilor didactice și de cercetare vacante UDCTGM  (pdf.) ↵

46. Regulament privind activitate de cercetare științifică  (pdf.) ↵

47. Regulamentul de organizare și funcționare a Unității de Cercetare Științifică și CCS  (pdf.) ↵

49. Regulamentul de organizare și funcționare al Compartimentului Alumni al UDC  (pdf.) ↵

50. Regulamentul de organizare și funcționare al Compartimentului de comunicare, relații publice și media  (pdf.) ↵

51. Metodologia privind mobilitatea academică a studenților  (pdf.) ↵

52. Regulament privind elaborarea și aprobarea fișelor de disciplină  (pdf.) ↵

53. Regulamentul de organizare și funcționare a CIMD  (pdf.) ↵

54. Regulamentul de desfășurare al învățământului clinic  (pdf.) ↵

55. Regulament privind activitatea de tutoriat  (pdf.) ↵

56. Regulament de organizare și desfășurarea examenelor de absolvire din cadrul UDC  (pdf.) ↵

57. Regulament pentru întocmirea statelor de funcții ale personalului didactic  (pdf.) ↵

58. Regulament de elaborare, revizuire și aprobare a planurilor de învățământ  (pdf.) ↵

59. Regulamentul de organizare si funcționare a UDC  (pdf.) ↵

60. Regulamentul intern al UDC  (pdf.) ↵

61. Regulamentul de ordine interioară a Căminului „Junior”  (pdf.) ↵

62. Regulamentul de organizare și funcționare al Bazei Sportive  (pdf.) ↵

63. Regulament de organizare și funcționare a Departament DFPSP  (pdf.) ↵

64. Metodologia proprie de organizare și funcționare a programelor postuniversitare  (pdf.) ↵

65. Metodologia de organizare a programelor de conversie profesională  (pdf.) ↵

69. Regulament de recunoaștere a mobilităților de studiu sau de practică efectuate de către studenți în străinătate  (pdf.) ↵

70. Regulament de organizare și funcționare a Departamentului de Relații Internaționale și a Biroului Erasmus+  (pdf.) ↵

71. Regulamentul de organizare și funcționare a Compartimentului IT   (pdf.) ↵

72. Regulamentul de organizare și funcționare a Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic  (pdf.) ↵

73. Metodologie proprie de organizare a Programului de Formare Psihopedagogică – DPPD  (pdf.) ↵

75. Regulament de funcționare a Serviciului Contabilitate  (pdf.) ↵

76. Regulament de Organizare și Funcționare Secretariatul General  (pdf.) ↵

78. Regulament de Organizare și Funcționare Compartiment Resurse Umane  (pdf.) ↵

79. Regulament de organizarea și funcționare Compartimentului Juridic  (pdf.) ↵

80. Regulamentul de organizare și funcționare al Compartimentului Operativ  (pdf.) ↵

81. Regulamentul de organizare și funcționare al Compartimentului SSM  (pdf.) ↵

83. Regulamentul de organizare și funcționare a Bazei Auto  (pdf.) ↵

84. Regulamentul de organizare si funcționare a Compartimentului Curățenie  (pdf.) ↵

85. Regulamentul de organizare si funcționare a Compartimentului Pază  (pdf.) ↵

PLT_DPO-01 – Politica privind protectia datelor_Generala, Ed. I., Rev. 0  (pdf.) ↵

PLT-DPO-02 – Politica Bune practici pentru gestionarea incidentelor, Ed. I., Rev. 0  (pdf.) ↵

PLT-DPO-03 – Politica IT&C Ed. I, Rev. 0  (pdf.) ↵

PLT-DPO-04 – Politica stocare pe suporturi electronice, Ed. I, Rev. 0 (pdf.) ↵

PLT-DPO-06 – Politica birou curat, Ed. I, Rev. 0 (pdf.) ↵

PO-DPO-01 – Procedura desemnare DPO Ed. I, Rev. 0_VF (pdf.) ↵

PO-DPO-02 – Procedura privind evidența prelucrărilor de date Ed. I, Rev. 0 (pdf.) ↵

PO-DPO-03 – Procedura privind evaluarea impactului Ed. I, Rev. 0 (pdf.) ↵

PO-DPO-04 – Procedura Evaluare Interes Legitim Ed.I Rev.0 (pdf.) ↵

PO-DPO-05 – Procedura privind respectarea conceptului PbD art 25 – Ed. I, Rev. 0 (pdf.) ↵

PO-DPO-06 – Procedura de prelucrare a datelor transfrontalier, Ed. I, Rev. 0 (pdf.) ↵

PO-DPO-07 – Procedura privind sistemele de supraveghere video Ed. I, Rev. 0 (pdf.) ↵

PO-DPO-08 – Procedura privind conformarea activității pe website, Ed. I, Rev. 0 (pdf.) ↵

PO-DPO-09 – Procedura de prelucrare a datelor angajaților Ed I, Rev. 0 (pdf.) ↵

PO-DPO-10 – Proces verbal de instruire – model (pdf.) ↵

PO-DPO-11 – Procedura platforme digitale Ed. I, Rev. 0 (pdf.) ↵

PO-DPO-12 – Procedura privind ștergerea datelor Ed. I, Rev. 0 (pdf.) ↵

PO-DPO-13 – Procedura privind managementul incidentelor Ed. I, Rev 0 (pdf.) ↵

PO-DPO-14 – Procedura privind notificarea incidentelor Ed. I, Rev. 0 (pdf.) ↵

PO-DPO-15 – Procedura privind utilizarea colaboratorilor Ed. I, Rev. 0 (pdf.) ↵

PO-DPO-16 – Procedura privind managementul persoanelor împuternicite Ed. I, Rev. 0 (pdf.) ↵

PO-DPO-17 – Procedura privind informarea persoanelor vizate Ed. I, Rev. 0 (pdf.) ↵

PO-DPO-18 – Procedura privind solicitările persoanelor vizate Ed. I, Rev. 0 (pdf.) ↵

PO-DPO-19 – Procedura privind organizarea evenimentelor Ed. I, Rev. 0 (pdf.) ↵

PO-DPO-20 – Procedura privind acordarea consimțământului Ed. I, Rev. 0 (pdf.) ↵

PO-DPO-21 – Procedura de evaluare si testare periodica a eficientei MTO implementate, Ed. I, (pdf.) ↵

Proces verbal predare-primire (pdf.) ↵

Având în vedere prevederile Legii nr. 199/2023 și H.G. nr. 962 din 8 august 2024,Art. 227 (5)

În cadrul instituțiilor de învățământ superior, CEAC are următoarea componență:
a) persoana care asigură conducerea operativă a structurii;
b) 1-3 reprezentanți ai cadrelor didactice, aprobați prin vot de senatul universitar, la propunerea consiliului de administrație;
c) un reprezentant al sindicatului reprezentativ, desemnat de acesta;
d) minimum 25% reprezentanți ai studenților, desemnați de organizațiile studențești reprezentative;
e) 1-2 reprezentanți ai angajatorilor;
f) un reprezentant al structurii administrative din cadrul instituției de învățământ superior, cu atribuții în domeniul asigurării calității.

(6) Din CEAC pot face parte și reprezentanți ai minorităților naționale, din rândul cadrelor didactice sau al studenților.

(7) Pentru organizația furnizoare de educație, alta decât o instituție de învățământ superior, CEAC cuprinde, pe lângă persoana care asigură conducerea operativă a structurii, persoane provenind din următoarele categorii:
a) 1-3 reprezentanți ai furnizorului de educație;
b) 1-3 reprezentanți ai beneficiarilor direcți;
c) 1-3 reprezentanți ai angajatorilor.

Comisia CEAC – UDC TGM

Președinte:
Conf. Univ. Dr. Sorina-Mihaela BĂLAN, Prorector pentru Managementul Calității și Proiecte
Membri:
Conf. Univ. Dr. Sorana BUCUR, reprezentant cadre didactice, Facultatea de Medicină, program de studiu Medicină Dentară
Conf. Univ. Dr. Monica HORJA, reprezentant cadre didactice, Facultatea de Științe Economice
Conf. Univ. Dr. Ioana Raluca TONCEAN LUIERAN, reprezentant cadre didactice, Facultatea de Drept
Reprezentanți studenți (25%):
4. Harry Paul PANĂ, reprezentant studenți, Facultatea de Geografie, program de studiu Geografia Turismului, anul II
5. Casandra Veronica FABIAN, reprezentant studenți, Facultatea de Psihologie, anul II
Reprezentanți angajatori:
6. Silviu CÂRCIU, reprezentant angajatori, SC Arcadia Travel
Reprezentant minorități:
7. Șef lucrări Dr. Papp Enikő, reprezentant al minorităților naționale, cadru didactic
Reprezentant UDC – Administrativ:
8. Economist Dr. Ioan MOLDOVAN, reprezentant al structurii administrative din cadrul instituției de învățământ superior, cu atribuții în domeniul asigurării calității

Secretara comisiei:
Delinke DONGOLO

Oferta educațională  ›

ADMITERE    »

Universitatea „Dimitrie Cantemir” din Târgu-Mureș este acreditată instituțional de Parlamentul României și evaluată periodic de AHPGS, evaluator german al calității învățământului superior.

Dacă îți dorești să fii licențiat în  medicină, drept, științe economice, psihologie sau geografia turismului  te așteptăm alături de noi!