Proiecte
 /  Proiecte

Proiecte Erasmus +

Parteneriate strategice

Ce sunt parteneriatele strategice?

Proiecte care creează „punți” de legătură între parteneri din mai multe țări cu scopul de a crește cooperarea internațională prin dezvoltarea de produse educaționale de calitate și inovatoare. Având în vedere faptul că în cazul proiectelor de mobilitate accentul este legat de dezvoltarea persoanelor (fie beneficiari, fie personal al organizațiilor implicate), parteneriatele strategice le completează în mod natural prin accentul care cade în special pe dezvoltare organizațională

2. Proiect Erasmus+ “Future Work – how to equip trainers with competences to provide learners with skills for agile and digital work”

Acronim: Future Work

Start: 01-10-2019- Final: 30-09-2021

Tipul Actiunii:  KA202 – Strategic Partnerships for vocational education and training

Aplicant-Coordonator:

  • Dimitrie Cantemir University of Targu Mures, Tg.Mures, Romanaia

Parteneri:

  • Best Institut Fur Berufsbezogene Weiterbildung Und Personal Training Gmbh, Austria
  • Danmar Computers Sp Zoo, Poland
  • Dekaplus Business Services Ltd, Cyprus
  • Camera Di Commercio I.A.A. Di Terni, Italia
  • Sociedade Portuguesa De Inovacao –Consultadoria Empresarial E Fomento Da Inovacao S.A., Portugal

1. Proiect Erasmus + „Equality in Science, Technology, Engineering, Art and Mathematics”, ERASMUS+2018-1-PT01-KA201-047422 (e-STEAM)t

 

Start: 01-10-2018 – Final: 30-09-2020

Acțiune-cheie: Cooperarea pentru inovare și schimbul de bune practici

Tipul de acțiune: parteneriate strategice pentru educația școlară

 

 Coordonator.

  • Agrupamento de Escolas de Silves, Largo da República 8300-111, Silves, Portugalia

Parteneri:

  • First Private School Leonardo da Vinci Ltd, Russe, Bulgaria
  • Dimitrie Cantemir University of Targu Mures, Tg.Mures, Romanaia
  • INSTITUTE OF ENTREPRENEURSHIP DEVELOPMENT, Larisa, Grecia
  • Fundación Universitat Jaume I – Empresa, Castellón de la Plana, Spania
  • FUNDATIA PROFESSIONAL, Tg.Mures, Romania

 

Project Website http://e-steamerasmusproject.com/

Facebook pagehttps://www.facebook.com/ESteamErasmusProject/

E-STEAM plataformhttps://moodle.aesilves.pt/moodle/course/index.php?categoryid=28

Rezumat proiect E-STEAM

Asigurarea că fetele și femeile au acces egal la educația STEAM și, în cele din urmă, carierele STEAM sunt imperative din perspectiva drepturilor omului, științifice și ale dezvoltării.Egalitatea în știință, tehnologie, inginerie, artă și matematică (E-STEAM) se concentrează asupra profesorilor de învățământ primar, junior și secundar superior, prin dezvoltarea unei abordări interdisciplinare sensibile la gen în clasă.

Proiectul se adresează subreprezentării fetelor din STE (A) M (Știință, Tehnologie, Artă, Inginerie și Matematică), care vor fi femeile viitoare în carieră STE (A) M.

Studiul studiului EIGE privind beneficiile economice ale egalității de gen (2017a) arată că reducerea segregării de gen în educația STEM ar putea duce la un număr suplimentar de 1,2 milioane de locuri de muncă în UE.Aceste locuri de muncă se estimează că se vor produce mai mult pe termen lung, cu toate acestea, deoarece ocuparea este probabil să fie afectată numai după ce noii absolvenți STEM aleg să lucreze în domeniile STEM.În paralel, creșterea productivității asociate acestor locuri de muncă STEM va duce probabil la salarii mai mari pentru femeile nou-absolvente – afectând decalajul de remunerare între femei și bărbați, veniturile și nivelul de trai al femeilor, bărbaților, copiilor și familiilor lor extinse (Parlamentul European, 2015a). A trata un grup bazat, preferențial, pe sexe, este văzut ca greșit din punct de vedere moral; pare a fi iresponsabil să ignorăm jumătate din populație atunci când există o lipsă de calificare. Indiferent de argumentul pe care îl alegeți: etic, pragmatic sau filosofic, este clar că domeniile STEAM nu pot continua să ignore și să fie reprezentative pentru un astfel de sector imens de populație la nivel european.

Ce împiedică fetele să aleagă STEAM? Cele mai multe dintre toate tradițiile și stereotipurile culturale. Stereotipurile sunt lucruri insidioase și se pot manifesta în diferite moduri, dar una dintre cele mai dăunătoare moduri în care stereotipurile pot afecta fetele este prin prejudecățile implicite purtate de profesorii lor.

Obiective

Proiectul urmărește

  • stabilirea sinergiilor dintre școli și piața muncii pentru implicarea creativă și semnificativă a fetelor în educația STEAM (prin intermediul unui program de mentorat)
  • dezvoltarea unei platforme virtuale ca centru de resurse pentru soluții practice și inovatoare de învățare care să completeze programele școlare
  • să exploateze și să difuzeze mâinile- privind activitățile prin promovarea utilizării platformei

 

Proiectul vizează 3 grupuri

  • Profesori și profesori de studenți în învățământul primar, junior și superior și, în special, profesori în STE (A) M, consilieri de carieră;
  • factorii de decizie, formatorii politici, directorii de școli, directorii școlilor, centrele de formare a cadrelor didactice, reprezentanții autorităților regionale / naționale și ai UE.
  • Elevii / elevii 7+ (pentru a angaja mai multe fete în cariera STEAM).

Un consorțiu experimentat a fost chemat să proiecteze, să pună în aplicare și să susțină proiectul E-STEAM. Zona geografică și culturală acoperită de țările participante la proiect este extrem de diversă. Din țările tradiționale occidentale (PT, SP) mergem spre estul GR și către două țări recent accesate în Uniunea Europeană. Egalitatea de gen a reprezentat o problemă în toate aceste țări, iar efortul de a convinge studenții și în special fetele să preia științele va schimba mentalitatea în familie, în școli, în comunități.