PROIECTE

 

    
       Ce sunt parteneriatele strategice?

Proiecte care creează „punți” de legătură între parteneri din mai multe țări cu scopul de a crește cooperarea internațională prin dezvoltarea de produse educaționale de calitate și inovatoare. Având în vedere faptul că în cazul proiectelor de mobilitate accentul este legat de dezvoltarea persoanelor (fie beneficiari, fie personal al organizațiilor implicate), parteneriatele strategice le completează în mod natural prin accentul care cade în special pe dezvoltare organizațională.

Nr. proiect: 2021-1-RO01-KA220-VET-000034702

Durata proiect: 15.febr.2022-14.febr.2024

Coordonator: UNIVERSITATEA „DIMITRIE CANTEMIR” DIN TG.MUREȘ, România
Parteneri:
KEK TEHNIKES SHOLES EPIMELITIRIOU IRAKLEIOU, Greece
DANMAR COMPUTERS SP ZOO, Poland
GRANTXPERT CONSULTING LIMITED, Cyprus
VYTAUTO DIDZIOJO UNIVERSITETAS, Lithuania

 

Ideea proiectului. 

În această eră a schimbărilor tehnologice și economice rapide, învățarea pe tot parcursul vieții devine un mod de viață, dar pandemia de COVID-19 a prezentat provocări unice pentru toate tipurile și nivelurile de învățare, inclusiv formarea în educație profesională (VET) și învățarea adulților. în general. Într-o notă mai negativă, un număr mare de programe de educație pentru adulți s-au oprit din cauza crizei, ceea ce înseamnă că învățarea a fost perturbată pentru mulți cursanți adulți. Acest lucru afectează mai proeminent grupurile cele mai dezavantajate și vulnerabile din societate – cu atât mai mult cu cât acestea sunt cele care au cea mai mare nevoie de cursuri față în față. Descoperirile Cedefop arată că grupurile vulnerabile sunt femeile, angajații în vârstă, migranții, cei care nu au competențe de bază, adulții slab calificați și cu educație scăzută. De asemenea, învățarea oferită la locul de muncă este oferită online, care nu se mai desfășoară având în vedere că lucrătorii nu sunt prezenți la locul de muncă. Pandemia COVID-19 a forțat o digitalizare a educației și a împins rapid sistemele de educație și formare să exploreze noi moduri de predare și învățare. Criza și impactul ei pe scară largă asupra economiilor și societăților la nivel global au evidențiat, de asemenea, rolul proeminent al învățării adulților într-o lume afectată de COVID-19. În timpul crizei și dincolo de criză, învățarea adulților este esențială pentru a se asigura că oamenii pot obține (noile) abilități și competențe necesare pe o piață a muncii și o societate afectată de COVID.
Învățarea adulților este văzută din ce în ce mai mult ca un „instrument” potențial important în răspunsul la criză. Cu toate acestea, furnizorii de educație pentru adulți și educatorii se confruntă cu multiple provocări în a-și continua ofertele de învățare și a se adapta la situație.

Scopul specific al proiectului: să îmbunătățească abilitățile și competențele digitale și de predare ale furnizorilor de învățare pentru adulți, furnizorilor de VET și educatorilor necesari în era digitală, precum și să le permită să facă față provocărilor multiple necesare pentru o societate afectată de Covid și continuându-și ofertele de învățare și adaptându-se la noua situație.

Grupul țintă al proiectului este în primul rând educatorii, adică grupuri de persoane care sunt responsabile pentru educația și formarea profesională,  pentru a aduce schimbări durabile. Acest grup de persoane include, de exemplu, formatori de instructori, instructori în companii, șefi de departamente, lideri de instituții, consultanți, mentori, centre de formare inter-companii precum și profesori de școli profesionale.

Abilități vizate
• Proiectarea activităților de formare online
• Proiectarea evaluării online
• Sprijinirea diverșilor cursanți online
• Predarea online
• Selectarea tehnologiilor de învățare
• Dezvoltarea argumentelor persuasive
• Proiectarea cursurilor online

Acronim: Future Work 

Start: 01-10-2019- Final: 31-08-2022

Tipul Actiunii:  KA202 – Strategic Partnerships for vocational education and training

Aplicant-Coordonator:

  • Dimitrie Cantemir University of Targu Mures, Tg.Mures, Romanaia

Parteneri:

  • Best Institut Fur Berufsbezogene Weiterbildung Und Personal Training Gmbh, Austria
  • Danmar Computers Sp Zoo, Poland
  • Dekaplus Business Services Ltd, Cyprus
  • Camera Di Commercio I.A.A. Di Terni, Italia
  • Sociedade Portuguesa De Inovacao –Consultadoria Empresarial E Fomento Da Inovacao S.A., Portugal

Start: 01-10-2018 – Final: 31-01-2021

Acțiune-cheie: Cooperarea pentru inovare și schimbul de bune practici

Tipul de acțiune: parteneriate strategice pentru educația școlară

 Coordonator.

  • Agrupamento de Escolas de Silves, Largo da República 8300-111, Silves, Portugalia

Parteneri:

  • First Private School Leonardo da Vinci Ltd, Russe, Bulgaria
  • Dimitrie Cantemir University of Targu Mures, Tg.Mureș, Romania
  • INSTITUTE OF ENTREPRENEURSHIP DEVELOPMENT, Larisa, Grecia
  • Fundación Universitat Jaume I – Empresa, Castellón de la Plana, Spania
  • FUNDATIA PROFESSIONAL, Tg.Mureș, Romania

Project Website  http://e-steamerasmusproject.com/

Facebook page  https://www.facebook.com/ESteamErasmusProject/

E-STEAM platform  https://moodle.aesilves.pt/moodle/course/index.php?categoryid=28

Rezumat proiect E-STEAM

Asigurarea că fetele și femeile au acces egal la educația STEAM și, în cele din urmă, carierele STEAM sunt imperative din perspectiva drepturilor omului, științifice și ale dezvoltării. Egalitatea în știință, tehnologie, inginerie, artă și matematică (E-STEAM) se concentrează asupra profesorilor de învățământ primar, junior și secundar superior, prin dezvoltarea unei abordări interdisciplinare sensibile la gen în clasă.

Proiectul se adresează subreprezentării fetelor din STE (A) M (Știință, Tehnologie, Artă, Inginerie și Matematică), care vor fi femeile viitoare în carieră STE (A) M.

Studiul studiului EIGE privind beneficiile economice ale egalității de gen (2017a) arată că reducerea segregării de gen în educația STEM ar putea duce la un număr suplimentar de 1,2 milioane de locuri de muncă în UE.Aceste locuri de muncă se estimează că se vor produce mai mult pe termen lung, cu toate acestea, deoarece ocuparea este probabil să fie afectată numai după ce noii absolvenți STEM aleg să lucreze în domeniile STEM.În paralel, creșterea productivității asociate acestor locuri de muncă STEM va duce probabil la salarii mai mari pentru femeile nou-absolvente – afectând decalajul de remunerare între femei și bărbați, veniturile și nivelul de trai al femeilor, bărbaților, copiilor și familiilor lor extinse (Parlamentul European, 2015a). A trata un grup bazat, preferențial, pe sexe, este văzut ca greșit din punct de vedere moral; pare a fi iresponsabil să ignorăm jumătate din populație atunci când există o lipsă de calificare. Indiferent de argumentul pe care îl alegeți: etic, pragmatic sau filosofic, este clar că domeniile STEAM nu pot continua să ignore și să fie reprezentative pentru un astfel de sector imens de populație la nivel european.

Ce împiedică fetele să aleagă STEAM? Cele mai multe dintre toate tradițiile și stereotipurile culturale. Stereotipurile sunt lucruri insidioase și se pot manifesta în diferite moduri, dar una dintre cele mai dăunătoare moduri în care stereotipurile pot afecta fetele este prin prejudecățile implicite purtate de profesorii lor.

Obiective

Proiectul urmărește

  • stabilirea sinergiilor dintre școli și piața muncii pentru implicarea creativă și semnificativă a fetelor în educația STEAM (prin intermediul unui program de mentorat)
  • dezvoltarea unei platforme virtuale ca centru de resurse pentru soluții practice și inovatoare de învățare care să completeze programele școlare
  • să exploateze și să difuzeze mâinile- privind activitățile prin promovarea utilizării platformei

Proiectul vizează 3 grupuri:

  • Profesori și profesori de studenți în învățământul primar, junior și superior și, în special, profesori în STE (A) M, consilieri de carieră;
  • factorii de decizie, formatorii politici, directorii de școli, directorii școlilor, centrele de formare a cadrelor didactice, reprezentanții autorităților regionale / naționale și ai UE.
  • Elevii / elevii 7+ (pentru a angaja mai multe fete în cariera STEAM).

Un consorțiu experimentat a fost chemat să proiecteze, să pună în aplicare și să susțină proiectul E-STEAM. Zona geografică și culturală acoperită de țările participante la proiect este extrem de diversă. Din țările tradiționale occidentale (PT, SP) mergem spre estul GR și către două țări recent accesate în Uniunea Europeană. Egalitatea de gen a reprezentat o problemă în toate aceste țări, iar efortul de a convinge studenții și în special fetele să preia științele va schimba mentalitatea în familie, în școli, în comunități.