ȘTIRI - ACTUALITATE - ANUNȚURI

Plata taxelor de studii 
  • Plățile (rate, restanțe etc) se efectuează prin virament bancar, în contul Universității nr. RO78BTRLRONCRT030564100Ddeschis la Banca Transilvania;
Pentru o plată valabilă, dispoziția de plată trebuie cuprindă următoarele informații :
– Numele și prenumele studentului (așa cum apare în catalog – ex: nume/naștere, nume/căsătorie -în paranteză, inițiala nume/tata, prenume). 
– Programul (specializarea) de studii si anul.
– Destinația sumei plătite (ex. taxă de studii, rata nr;  taxă reexaminare, etc.).
Daca plata este făcută de către o altă persoană, se va specifica în numele cui se face plata, cu toate detaliile de mai sus.
  •  Informațiile referitoare la situația școlară, rate, plăți, schimbarea adresei de poștă electronică, adeverințe etc. se transmit doar personal, la solicitarea transmisă pe adresa de poștă electronică oficială a instituției : universitate@cantemir.ro 
Taxe studii pentru anul universitar  2020 – 2021
La programele de licență, taxele anuale de studii sunt de 3.600 lei, formate  din 6 rate a câte 600 de lei fiecare.
La programele de masterat, taxele anuale de studii sunt de 3.900 lei, formate  din 6 rate a câte 650 de lei fiecare.
La modulul de Pregatire a personalului didactic -Nivel I postuniversitar, taxele  de studii sunt de 1.000 lei, formate  din 4 rate a câte 250 de lei fiecare.
Anunț referitor la conturile de acces pe platforma Microsoft Teams!
Responsabilii IT ai Universității au finalizat demersurile necesare pentru ca toți studenții noștri să-și poată accesa conturile pe platforma Microsoft Teams, astfel încât activitatea didactică să se poată desfășura online fără niciun impediment.
În situația în care din motive tehnice nu vă puteți accesa contul (adresa de poștă electronică a fost greșită, nu ați primit mail-ul de confirmare, ați uitat parola etc) vă rugăm să ne transmiteți un mesaj la adresa suport.it@targumures.onmicrosoft.com în care să ne comunicați următoarele informații : numele și prenumele, facultatea, specializarea, anul de studiu și adresa de e-mail.
De asemenea, studenții cărora le-au fost create conturile în cursul lunii aprilie-mai și nu le-au activat, sunt rugați să transmită informațiile necesare (numele și prenumele, facultatea, specializarea, anul de studiu și adresa de e-mail) pentru le fi creat un nou cont.
Platforma Alvia se află în mentenanță până în data de 15 octombrie 2020!
Marți, 06.10.2020, ora 10.00, va avea loc deschiderea anului universitar 2020-2021.
Evenimentul se va desfășura pe facultăți și departamente on-line, pe platforma MICROSOFT TEAMS.
Invităm toți studenții programelor de licență/master și cursanții Departamentului de pregătire a personalului didactic să participe la acest eveniment.

Instrucțiuni de conectare pe platformă  > > > 

Semestrul I
Anul universitar 2020/2021
  • Senatul Universității Dimitrie Cantemir din Târgu Mureș a hotărât, în ședința din 7 septembrie 2020, în concordanță cu dispozițiile O.U.G. nr. 141/2020 și ale Ordinului comun al MEC și MS nr. 5487/1494 din 2020, cu privire la modalitatea de desfășurare a activităților didactice și de cercetare științifică în semestrul I al anului universitar 2020/2021, ca acestea să se desfășoare astfel:
    – cursurile on-line;
    – activitățile de laborator în spațiile cu această destinație din Campusul ”Dimitrie Cantemir”.

 În atenția  studenților  italieni, de la FACULTATEA DE MEDICINĂ ȘI BALNEOFIZIKINETOTERAPIE,

care se vor înscrie în anul I (2020/2021) 

 

Cursul Comunicare în limba oficială (limba română), se va desfăşura în zilele de  24, 25, 26, 28, 29, 30 septembrie, și 01, 02, 03, 05 octombrie  2020, în intervalul 09.00-12.00 si 13.00-16.00,  având o durată de 60 ore.

Data examenului final este  09 octombrie  2020, ora 12.00.

Cursul si examenul de absolvire se vor desfasura exclusiv online.

ÎN ATENȚIA STUDENȚILOR FACULTĂȚII DE DREPT

Cererile pentru parcurgerea a 2 ani de studiu într-un singur an universitar, formulate în temeiul dispoziţiilor art. 150 alin. (3) din Legea nr. 1/2011 a educaţiei naţionale, pot fi transmise în format electronic, pe adresa de email brindusa.gorea@TarguMures.onmicrosoft.com, până în data de 21.09.2020.

Decanul Facultății de Drept, Prof. univ. dr. Brîndușa Gorea

Cum utilizezi platforma Microsoft Teams ?

  • Ai toate detaliile explicate !
  • Cu un click pe banner-ele de mai jos, ai explicată procedura pas cu pas !
  • Succes la examene !

PROCEDURA DE DESFĂȘURARE ON-LINE

A EXAMENULUI DE LICENȚĂ ȘI DE DISERTAȚIE

– SESIUNEA IULIE 2020 –

 

SPECIFICAȚII

Absolvenții vor comunica cu coordonatorii științifici în vederea finalizării lucrărilor de licență/disertație.

Taxa cuprinde operațiunile de înscriere, procesarea documentelor, eliberarea certificatului de competență lingvistică și evaluarea examenului de licență/disertație.

Nivelul taxelor este: 1.200 lei pentru licență și 800 lei pentru disertație.

Plata se face prin virament în contul: RO78BTRLRONCRT030564100D, deschis la Banca Transilvania.

Examenele vor fi susținute on-line prin intermediul aplicației Microsoft Teams.

PROCEDURA DE DESFĂȘURARE ON-LINE A EXAMENULUI DE ABSOLVIRE A DPPD, NIVEL 2

 SESIUNEA IULIE 2020

 

SPECIFICAȚII

Taxa de înscriere la examenul final este de 150 lei.

Plata se face prin virament în contul: RO78BTRLRONCRT030564100D, deschis la Banca Transilvania.

La adresa oficială de e-mail asociată platformei TEAMS a secretarului de comisie DPPD – lector dr. Sorina Bălan – sorina.balan@targumures.onmicrosoft.com, se va transmite:

–          Cererea de înscriere în vederea susținerii examenului final” (modelul este anexat);

–          Portofoliul în format pdf.

–          Dovada plații taxei pentru examenul final.

Examenele vor fi susținute on-line prin intermediul aplicației Microsoft Teams, conform planificării.

Mobilități studențești de studiu și de de plasament

 

  •    Biroul Erasmus+ din cadrul Departamentului de Relații Internaționale al Universității Dimitrie Cantemir din Târgu Mureș anunță că toate mobilitățile studențești de studiu și de de plasament se suspendă până la începerea anului universitar 2020/2021, respectiv pâna la începerea procedurii de selecție din luna octombrie.

DIRECTOR DE DEPARTAMENT

Conf.univ.dr. Mihai Vodă

 

ÎN ATENȚIA STUDENȚILOR UNIVERSITĂȚII!

 

  • Pentru a putea participa la examinările on-line, care se vor desfăşura pe platforma Microsoft Teams, vă rugăm să vă activaţi conturile create accesând office.com
  • Un e-mail de la Universitate, cu instrucțiuni de conectare va fi trimis fiecărui student ce deține o adresă de mail validă în baza de date a Universității. Verificați periodic mail-ul.
  • Studenţii care nu au intrat în posesia acestor conturi, sunt rugaţi să trimită un e-mail la adresa suport.it@targumures.onmicrosoft.com în care să precizeze: numele, prenumele, facultatea, specializarea, anul de studiu și adresa de e-mail.
  • Pentru a avea acces la toate resursele aplicaţiei vă recomandăm să utilizaţi platforma Microsoft Teams folosind un calculator (desktop sau laptop). Aplicaţia Microsoft Teams de pe tablete şi de pe telefoanele mobile are funcţionalităţi limitate.
  • >> Ce urmează după conectarea și instalarea aplicației Teams ?
    • Dacă ai programat un examen vei primi notificari pe mail-ul tau instituțional și în Teams;
    • În ziua examenului la ora stabilită să fii conectat cu minim 5 minute înainte ca să poți accesa link-ul de invitație în sală;
    • Dacă nu figurezi în catalog nu vei apărea pe grup.

Extras din

PROCEDURA DE DESFĂȘURARE A EXAMENELOR ONLINE

LICENȚĂ / MASTER / DPPD

 

      Art. 4. Examinarea online se desfășoară în cadrul platformei Microsoft Teams sau a platformei de e-learning a Universității, sens în care se stabilesc următoarele:

 b. Pot fi înscriși în cataloagele de examen numai studenții activi, respectiv cei care și-au achitat ratele de școlarizare;

 c. Plata ratelor de școlarizare se face cu cel puțin 4 zile lucrătoare bancare anterioare datei programate pentru examen;

În mod similar, în cazul examenelor restante taxa se achită cu minim 4 zile lucrătoare bancare anterioare datei programate pentru restanță;

 e. Pentru restanțe se stabilește o taxă de 100 lei / examen restant;

 f. Toate plățile (rate, restanțe etc) se efectuează prin virament bancar, în contul Universității nr. RO78BTRLRONCRT030564100Ddeschis la Banca Transilvania;

 g. Pentru o plată valabilă, dispoziția de plată trebuie cuprindă următoarele informații :

I. Numele și prenumele studentului, cu precizarea numelui avut anterior căsătoriei.

II. Numărul matricol al acestuia.

III. Se consemnează destinația sumei plătite (ex. taxă de studii, rata nr;  taxă reexaminare, etc.).

IV. Denumirea materiei la care se susține examenul.

    Art. 7. Viramentele efectuate în lipsa informațiilor de mai sus nu pot fi luate în considerare, studenții în cauză nu vor apărea în catalog și, implicit, nu vor putea susține examenul, situația școlară rămânând neîncheiată.

ÎN ATENȚIA STUDENȚILOR UNIVERSITĂȚII!

    • Pentru a putea participa la examinările on-line, care se vor desfăşura pe platforma Microsoft Teams, vă rugăm să vă activaţi conturile create accesând office.com
    • Un e-mail de la Universitate, cu instrucțiuni de conectare va fi trimis fiecărui student ce deține o adresă de mail validă în baza de date a Universitații. Verificati periodic mail-ul.
    • Studenţii care nu au intrat în posesia acestor conturi, sunt rugaţi să trimită un e-mail la adresa suport.it@targumures.onmicrosoft.com  în care să precizeze: numele, prenumele, facultatea, specializarea, anul de studiu si adresa de e-mail.
    • Pentru a avea acces la toate resursele aplicaţiei vă recomandăm să utilizaţi platforma Microsoft Teams folosind un calculator (desktop sau laptop). Aplicaţia Microsoft Teams de pe tablete şi de pe telefoanele mobile are funcţionalităţi limitate.
  • >> Ce urmează după conectarea și instalarea aplicației Teams ?
    • Dacă ai programat un examen vei primi notificari pe mail-ul tau instituțional și în Teams;
    • În ziua examenului la ora stabilită să fii conectat cu minim 5 minute înainte ca să poți accesa link-ul de invitație în sală;
    • Dacă nu figurezi în catalog nu vei apărea pe grup.

PROCEDURA DE DESFĂȘURARE A EXAMENELOR ONLINE

ÎN SEMESTRUL II AL ANULUI UNIVERSITAR 2019/2020

 

      •  Informațiile referitoare la situația școlară, rate, plăți, schimbarea adresei de poștă electronică etc. se transmit doar personal, la solicitarea transmisă pe adresa de poștă electronică oficială a instituției : universitate@cantemir.ro (Art. 6.)
      • >>> VEZI PROCEDURA DE DESFĂȘURARE A EXAMENELOR ONLINE

TAXELE PENTRU SUSȚINEREA EXAMENULUI DE LICENȚĂ ȘI DISERTAȚIE,

SESIUNEA IULIE  2020

 

    •        Vă aducem la cunoștință faptul că taxele pentru susținerea examenului de licență și disertație, organizat în sesiunea iulie 2020, sunt stabilite la nivelul celor percepute în anul 2019, respectiv 1.200 lei pentru examenul de licență și 800 lei pentru cel de disertație.

ORGANIZAREA  ȘI DESFĂȘURAREA EXAMENELOR

DE LICENȚĂ/DIPLOMĂ ȘI DIZERTAȚIE

 

     Senatul Universității „Dimitrie Cantemir” din Târgu Mureș, întrunit în ședința din data de 19 mai 2020, adoptă următoarea decizie

PROGRAMUL DIGITAL TRANSFORMATION IN HUMANITIES

 

     În cadrul Proiectului Digital Transformation în Humanities, implementat de către Universitatea Dimitrie Cantemir din Târgu Mureș în parteneriat cu Universitatea din Tallin (Estonia) și Universitatea din Ljubljana (Slovenia), se defășoară o campanie de culegere de date, prin intermediul unui chestionar online.

     În acest sens, invităm cadrele didactice interesate să acceseze link-ul de mai jos, contribuind astfel nu numai la implementarea Proiectului ci și la dezvoltarea unui învățământ on-line de calitate, umanizând interacțiunea dintre cadrele didactice și studenți.

Vă mulțumim!
Echipa de implementare: conf.habil. Mihai Voda, conf.Eleonora Avram, avocat Doru Blaj

Chestionar:
HUM@N – Digital Transformation in Humanities
https://www.1ka.si/a/259889

Pagina proiectului: HUM@N
https://www.digihuman.eu/

COMUNICAT

 

    Studenții și masteranzii sunt rugați să intre în contact cu cadrele didactice prin intermediul platformei de e-learning .

    Activitatea prin intermediul platformei va fi evaluată de către cadrele didactice în sesiunea de examen programată în luna Iunie 2020.

    Pentru studenții din afara țării, se va comunica în cursul lunii Mai, modalitatea on-line de organizare a sesiunii de examene din vară.

INFORMARE

       Activitățile didactice de curs, seminar, proiect, consultații și o parte din activitățile individuale ale studenților Universității Dimitrie Cantemir din Târgu Mureș, se vor desfășura exclusiv prin intermediul platformei e-Learnig, pe toată durata stării de urgență decretate de către Președintele României, ca urmare a pandemiei cu virusul Covid-19.

 Pentru sugestii și dificultăți în accesarea platformei ne puteți contacta la adresa de e-mail udcelearning@gmail.com

 Plata taxelor de școlarizare se face prin virament bancar, în contul Universității RO78BTRLRONCRT030564100D, deschis la Banca Transilvania.*

  ••• Este necesar, ca pe ordinul de plată să specificați numele studentului pentru care se face plata, facultatea, sau programul de studii, anul, si numarul ratei.

   Pentru o mai bună colaborare vă rugăm folosiți adresa de e-mail universitate@cantemir.ro, sau mesageria paginii  Facebook – “Universitatea Dimitrie Cantemir Târgu-Mures” .

 Vă mulțumim pentru implicare.

PROGRAM DE ASISTENŢĂ PSIHOLOGICĂ PENTRU STUDENŢII ŞI ANGAJAŢII UNIVERSITĂŢII „DIMITRIE CANTEMIR” DIN TÂRGU-MUREŞ

 

Începând cu data de 23 martie 2020, studenții și angajații UDC pot beneficia gratuit de un program de consiliere/asistență psihologică prin telefon, care vizează oferirea unui suport emoțional celor afectați de situația actuală.

Asistenţa psihologică este asigurată de către cadrele didactice ale Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei.

Persoanele interesate pot trimite un mesaj la una dintre adresele de mail de mai jos, menţionând  numărul de telefon, urmând a fi contactate telefonic în intervalele afişate.

  • LUNI
    10-12.  mstoica96@yahoo.com
    16-18.  bsorinamihaela@yahoo.con
  • MARȚI
    10-12.  adriana.tomuletiu@gmail.com
    12-14.  cameliastanciu.psy@gmail.com
  • MIERCURI
    17-19.  psi_iq@yahoo.com
  • JOI
    16-18  albertluminita04@gmail.com
  • VINERI
    11-13.  moraruadela@gmail.com
    14-16.  speranta.psy@gmail.com
    16-18.  cornelia85lex@yahoo.com

PLATFORMA E-LEARNING

 

Vă informăm, cu deosebită plăcere, că începând cu data de 20 martie 2020, studenții Universității Dimitrie Cantemir din Târgu Mureș au acces la platforma e-Learnig a Universității. Universitatea Dimitrie Cantemir pune în acest fel la dispoziția studenților primul și cel mai complex sistem e-Learnig, complet funcțional din județul Mureș. Toți studenții și toate cadrele didactice au acces la cursurile programate în semestrul curent, în funcție de disciplinele programate. Structura cursurilor le face pretabile unei activități dinamice, orientate temporal pe tot parcursul semestrului. Cursurile pun la dispoziția studenților resurse – suporturi de curs, cursuri în format video, legături spre resurse internet – și  activități – teme, proiecte, teste grilă, forumuri de discuții, worksop-uri. Activitățile dau posibilitatea dinamizării și gestionarii optime a activităților de seminarizare, de concepție, de proiectare, de evaluare, de muncă individuală și, acolo unde este posibil, de laborator, a studenților. Structurarea platformei pe cursuri-profesori și grupe de studenți, permite o gestiune optimă și flexibilă a evaluărilor, prin generarea de cataloage complexe și transparente pentru student. Accesul profesorilor și studenților la platforma e-Learning a Universității Dimitrie Cantemir din Târgu Mureș se face prin intermediul paginii principale a site-ului Universității, www.cantemir.ro.

Pe toată durata stării de urgență decretate de către Președintele României, ca urmare a pandemiei cu virusul Covid-19, activitățile didactice de curs, seminar, proiect, lucrări practice (acolo unde este cazul), consultații și o parte din activitățile individuale ale studenților se vor desfășura exclusiv prin intermediul platformei e-Learnig a Universității Dimitrie Cantemir din Târgu Mureș.

Rector                                                                                      Prorector

prof.univ.dr. Mircea Simionescu                                             conf.univ.dr. Valentin Florin Ciotea

Taxe studii pentru anul universitar  2020 – 2021

  • La programele de licență, taxele anuale de studii sunt de 3.600 lei, formate  din 6 rate a câte 600 de lei fiecare.
  • La programele de masterat, taxele anuale de studii sunt de 3.900 lei, formate  din 6 rate a câte 650 de lei fiecare.
  • La modulul de Pregatire a personalului didactic

-Nivel I postuniversitar, taxele  de studii sunt de 1.000 lei, formate  din 4 rate a câte 250 de lei fiecare.

-Nivel II postuniversitar, taxele  de studii sunt de 1.000 lei, formate  din 4 rate a câte 250 de lei fiecare.

DECIZIA NR. 53 din 16 MARTIE 2020

A RECTORULUI UNIVERSITĂȚII „DIMITRIE CANTEMIR” DIN TÂRGU MUREȘ

M Ă S U R I  (fragment)

” Art. 1. (1) Pe timpul stării de urgență instituite pe teritoriul României, activitățile didactice și nedidactice cu studenții și cursanții Universității „Dimitrie Cantemir” din Tîrgu Mureș se desfășoară exclusiv online.

(2) Accesul studenților, cursanților și salariaților, precum și a altor persoane, care nu sunt salariate ale Universității, în spațiile acesteia este permisă în situații excepționale cu aprobarea nominală a Rectorului.

(3) Accesul persoanelor, mijloacelor de transport și a bunurilor în spațiile Universității este permisă în situații excepționale numai după luarea măsurilor de dezinfecție corespunzătoare si numai cu aprobarea nominala a rectorului.

Art. 2. (1) Începând cu data de 23 martie 2020, cadrele didactice, titulare de curs, seminarii sau lucrări practice, vor încărca pe platforma e – learning a Universității (www.cantemir.ro) suporturile electronice ale cursurilor, notelor de seminar, lucrărilor practice și ale altor activități didactice, conform programărilor anterioare.

(2) Până la data de 23 martie 2020, cadrele didactice titulare de curs vor stabili, împreună cu reprezentanții studenților și cursanților, un program de consultații online pentru fiecare disciplină.

(3) Îndrumarea studenților și masteranzilor pentru elaborarea lucrărilor de licență și de disertație se realizează online.

Art. 3 (1) Plata taxelor de școlarizare se face prin virament bancar, în contul Universității RO78BTRLRONCRT030564100D, deschis la Banca Transilvania.

(2) Eliberarea actelor de studii se face numai cu aprobarea nominală a Rectorului.

Art. 4. Începând cu data 17 martie 2020, programul de lucru al salariaților Universității „Dimitrie Cantemir” din Tîrgu Mureș se reduce corespunzător, conform măsurii impuse de dispozițiile art. 49 din Capitolul VII din Anexa I din Decretul privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României și celor dispuse prin prezenta Decizie.”

DECIZIA (document ):

» Word document

» PDF. document

DECIZIA CONSILIULUI DE ADMINISTRAŢIE

A UNIVERSITĂŢII DIMITRIE CANTEMIR din TÂRGU MUREŞ

52 din 11 martie 2020

       Consiliul de Administraţie al Universităţii Dimitrie Cantemir din Târgu Mureş, în conformitate cu dispoziţiile Legii Educaţiei Naţionale nr. 1/2011 precum şi cu dispozițiile Cartei Universitare, ia prezenta

D E C I Z I E

REFERITOARE LA SUSPENDAREA ACTIVITĂȚII ÎN CADRUL

UNIVERSITĂȚII DIMITRIE CANTEMIR DIN TÂRGU MUREȘ

       Avându-se în vedere Recomandările Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență referitoare la întreruperea temporară a activităților desfășurate în cadrul instituțiilor de învățământ superior pentru preveniriea riscului de răspândire a infecției cu coronavirus, întreaga activitate didactică și administrativă din cadrul Universității Dimitrie Cantemir din Târgu Mureș este suspendată până în data de 20 martie 2020.

       Prezenta decizie produce efecte începând cu 12.03.2020, termenul precizat putând fi prelungit în funcție de evoluția răspândirii noului coronavirus.

Beneficiarii burselor de merit * An universitar 2019-2020

Referendum:
Stabilirea modalității de desemnare a rectorului Universității Dimitrie Cantemir din Tîrgu Mureș.

Reacreditare Program Master "Managementul Resurselor Umane"

Accesare platforma cursuri

In atentia studentilor si masteranzilor:

Cursurile in format electronic pot fi accesate la urmatoarea adresa: https://cantemir.ro/cursuriudc/

Festivitatea de deschidere a anului universitar 2019-2020

Reacreditare-1 Master: “ Psihologie clinica si tehnici de interventie prin consiliere si psihoterapie”